divendres, 18 de juliol del 2008

Recomanacions d'estiu 1.

1.
[http://www.comissiodeladignitat.cat/el-mes-petit]

2.

Més que mai el mercat de treball i la situació econòmica del nostre país està en el centre de l'agenda pública.
Per a tenir una visió comprensiva de l'evolució del mercat de treball recomano 1 publicació regular i un bloc que ens donen pistes per a començar a saber de què parlem.

Com cada any, des de ja fa 8, UGT publica el seu anuari sòciolaboral . Trobareu monogràfics, dades generals del mercat de treball (comparant amb altres països de la Unió Europea) i el ja
gairebé consolidat i reconegut Índex de Qualitat del Treball (IQT).

Un dels blocs sobre mercat laboral que pot servir per estar al dia de les darreres normatives, directives, reglaments o lleis és el del catedràtic de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat de Girona Eduardo Rojo:
http://eduardorojoblog.blogspot.com/


3.
Abans que m'oblidi, i al marge de la temàtica laboral, no vull marxar sense recomanar-vos el darrer número d'EINES (eines 5) dedicat al compromís polític i a la dignificació de l'exercici polític (maneres de participació política; models i límits de participació política; la funció pedagògica de la política...). La presentació de la revista va servir d'esperó per a tots els assistents. En Joan Botella va realitzar un recorregut teòric sobre els per quès de la participació política i les variants positives i negatives de la mateixa. Dit recorregut va generar assentiments, somriures i posteriors intervencions que van fer refermar-nos en la nostra militància, que van fer-nos sentir menys estranys, més útils.

dilluns, 30 de juny del 2008

Oferim liquiditat...


Durant la campanya electoral de les eleccions a les Corts i Senat espanyols es van realitzar dues promeses i xecs-servei: l'anomenat xec nadó i els tan comentats 400 euros per als que ens retenen l'IRPF. Aquesta crida a la liquiditat no s'atura aquí, la setmana passada va venir un nou xec, l'anomenat plan VIVE (vehículo innovador-vehículo ecológico), per a beneficiar-nos d'ell hem de finançar la compra del nou vehicle mitjançant una entitat bancària, és a dir, no ens podem beneficiar si durant els darrers 8 anys hem estat estalviant per aquesta compra, per tant, aquesta Pla vol el que es diu en la nota de premsa (reduïr la contaminació i renovar el parc automobilístic) o vol dinamitzar el consum mitjançant les entitats financeres i l'eina creditícia?

De nou, no es vol el consumidor racional (que a mig-llarg termini estalvia per a una compra racional) sinó el consumidor irracional (que realitza la despesa mitjançant emocions i realitza càlculs de consum a curt termini). De nou, és això una política econòmica que potenciï la igualtat i equitat social? És això una política econòmica dirigida al ciutadà o dirigida a dinamitzar les entitats financeres (actualment malmeses amb la crisi de les activitats immobiliàries)?

"Contenido del Plan VIVE

El plan facilitará financiación ajena, en condiciones preferenciales, a quienes adquieran un turismo nuevo, sean personas físicas, autónomos o PYMES. Hay dos requisitos para beneficiarse del Plan VIVE: que el receptor de la ayuda entregue y achatarre otro turismo de su propiedad con más de 15 años de antigüedad, y que el nuevo vehículo adquirido cumpla una de las dos condiciones siguientes:

Que sus emisiones de CO2 no sean superiores a 120 g/Km (Vehículo Ecológico).

O que sus emisiones de CO2 no sean superiores a 140 g/Km y además incorporen sistemas de control electrónico de estabilidad y detectores presenciales en plazas delanteras (Vehículo Innovador).

El Programa se articulará en colaboración con el Instituto de Crédito Oficial (ICO), que actuará como intermediario financiero encargado de gestionar los fondos cedidos por el Ministerio de Industria, Turismo y Comercio.

Los préstamos serán reembolsados por los beneficiarios a las entidades financieras de forma que los primeros 5.000 euros del préstamo se concederán al 0% de interés y el resto a un tipo máximo de Euribor más 250 puntos básicos. Para un vehículo de un precio de 13.000 euros, y con el Euribor a los niveles actuales, el tipo de interés que se aplicará al préstamo, será del 4,9 % como máximo.
El nuevo coche adquirido no podrá tener un precio superior a los 20.000 euros. El valor del préstamo será del 100 % del coste, incluyendo el IVA y el Impuesto General Indirecto Canario (IGIC) y excluyendo los impuestos ligados a la matriculación del vehículo.
La periodicidad de la amortización será la que se establezca entre el beneficiario y la entidad de crédito y el plazo máximo de cinco años, pudiéndose realizar en cualquier momento amortizaciones anticipadas de la totalidad o parte de la cantidad adeudada sin penalización alguna."( nota de premsa Ministerio Industria)

dimarts, 10 de juny del 2008

Working Time Directive ( a punt de vessar el got)


Aquesta és la nota de premsa i la directiva europea de la nova jornada laboral permesa. Sense comentaris (la directiva es retrata per ella mateixa) i amb tota la indignació possible. Aquest és un altre exemple de com la política europea ens afecta.

Notícia a vilaweb: La jornada laboral podrà ser de fins 65 hores setmanals


La nova directiva: Working time Directive

Nota de premsa:
The main points of agreement in the Working Time Directive are:

- on-call time to be split into active and inactive on-call time. Active on-call time to be counted as working time

- inactive on-call time may not be counted as rest time and can be counted as working time if national laws or social partners agree

- standard maximum limit remains at 48 working hours per week unless an individual worker chooses otherwise (opt-out)

- new protective limit (cap) for workers who opt out: maximum working week of 60 hours unless social partners agree otherwise

- new cap for workers who opt-out if inactive on-call time is counted as working time: maximum working week of 65 hours

- the cap protects all workers employed for longer than 10 weeks with one employer

- opt-out only under certain conditions, such as: no signature during first month of employment, no victimisation for not signing or withdrawing opt-out, employers must keep records on working hours of opted-out workers.